Wednesday, December 16, 2009

My Sad Story

tanggal 9 Dec 2009,

aku xtau la kenapa ari tu aku rase penat sgt
pas balik keje jek ...aku mandi buat apa ptt aku terus tdo
dlm aku tdo tu tibe2 aku dgr mcm bunyi hp...
dlm keadaan mamai aku angkt phone 2..
ternyata aku bkn bermimpi coz ble aku ckp hello
ada respon dkt sebelah sana...
aku dengar suara akak aku time 2..
d sbb kn bilik aku gelap...
aku pn xsedar waktu pukul bpe..
tibe2 akak aku ckp..
"zura tok wan dh xada"
masa tu aku tau la macam xcaya pn ada rasanyaa..
aku apa lg terus pasang lampu...
tibe2 adik aku call tnyer aku cam ne nk balik kg..
nk tgk allahyarham(sori la kalo ejaan xbpe btl)
aku tgk jam masa tu baru kul 12.30..adik aku ajak balik terus mlm tu jgk..
takut xsempat jumpe utk kali terakhir...
xsampai 5 minit kakak sulong aku call
dia ckp dia baru sampai dr penang n penat nk rehat kejap...
dia ajak balik convoi ngn dia...so aku pn ok jek la ..rancang2 punye rancang...
dia ckp ngn aku nk gerak kul 4.30 pg...
so aku call balik adik aku soh dtg umah aku jemput aku
sbb aku takut nk drive malam2 phm2 la kl dlm waktu2 cam
xkn aku nk drive sorg bak kate pepatah yg xde tu biarla dh mmg xde kita yg masih hidup kenela teruskn hidup.so xkn aku nk perjudikan hidup aku drive seseorg mlm2 tu kn..
maklumla malang x berbau k berbalik kepada citer asal aku td.. dlm kul 8 aku sampai dkt kg..
aku tgk cuaca aritu redup jek seakan-akan memahami perasaan kami...
aku bersyukur sgt sbb aku sempat melihat dan cium utk kali terakhir tok wan aku tu..
sedih jgn ckp la...tuhan jek tau..aku seakan xpercye yg terbaring kaku dihadpn aku tu tok wan aku...utk pertama kali dlm hidup aku pergi ke tanah perkuburan tu.....selalu tgk dkt tv jek..
tp perkara paling menyentuh perasaan aku masa pembacaan talkin....
mcm nk tercabut jantung ni..bila mendengar bait2 kata iman tu sampai ke hari ni aku rasa
aku xlupe lg bila dia sebut "wahai...sekian bin sekian..jangan la kamu merasa takut atau pn gentar bila dtg 2 malaikat kepada kamu." apa pn arwah tok wan aku dh selamat d kebumikan tanpa ada sebarang masalah...aku berdoa semoga rohnyer d cucuri rahmat dan tergolong d kalangan orang2 yg beriman..aminn......

No comments:

Post a Comment